TEAM SOLO

Merijn Scholten
wo 12 apr ’23 20:30
wo 12 apr ’23
20:30
  • wo 12 apr ’23
    20:30
    Kleine Zaal
    bel kassa

Van Partizaan tot grappigste man op Instagram

Merijn Scholten maakte deel uit van De Partizanen, het duo dat de jury- en publieksprijs op het Leids Cabaretfestival won en een Neerlands Hoop voor beste debuutprogramma in de wacht sleepte. Hij is muzikaal, snel en heel erg grappig. Zo grappig dat Micha Wertheim hem zelfs ‘de grappigste man op Instagram’ noemde. Merijns satirische filmpjes gingen afgelopen jaar dan ook regelmatig viral. En dat voor iemand die tot voor kort niets had met social media. In ‘TEAM SOLO’ gaat hij terug naar de basis, helemaal alleen, omdat we dat nou eenmaal zijn. Maak je op voor een avondje comedy met een haast ontembare liefde voor de medemens.

Er zit fijne muziek in de voorstelling, waaronder een perfecte parodie op Nederlandse hiphop, waarbij vooral een jong publiek de knipogen zal herkennen.

De Volkskrant ★★★★★

In de pers

de Volkskrant
★★★★★
'Er zit fijne muziek in de voorstelling, waaronder een perfecte parodie op Nederlandse hiphop, waarbij vooral een jong publiek de knipogen zal herkennen. Er gebeurt van alles op het toneel: Scholten is beweeglijk en expressief, maar wisselt dat af met momenten waarop hij achter zijn synthesizer of podcastmicrofoon gaat zitten.'

Theaterkrant - De keuze van de criticus
De toon is direct gezet. Al in een kwartier maakt de helft van het voormalige duo De Partizanen de hoge verwachtingen waar die we hadden toen hij zijn eerste solovoorstelling aankondigde. Dan ligt de zaal al aan zijn voeten, vaak hikkend van het lachen. Anderhalf uur lang. Het lijkt wel alsof hij er in zijn eentje nog een paar scheppen idiotie, vervreemding, absurditeiten en krankzinnigheden heeft opgegooid.
NRC

★★★☆☆
'Team Solo begint met een mooie overgang van zijn Instagram-succes naar zaal vol publiek. Daarna volgen uitvergrote karakterpersiflages met heerlijke stemmen en accenten zoals we die van hem gewend zijn: een citymarketeer van Kaboel (in de wereld van de citymarketing beroemd om zijn slogan ‘lekker kaboel de boel’), een overwerkte zorgmedewerker die flitsbezorger werd, een geërgerde Nederlandse campingrecreant in Normandië in 1944, een man met een aan het fetisjistische grenzende passie voor drijvende horeca c.q. pannenkoekenboten, om er maar een paar te noemen.'