vr 12 feb 20:15

De Ervaring – De Bovengrens II

Lebbis
vr 12 feb
20:15
  • vr 12 feb
    20:15
    Grote Zaal

Scherpzinnige ideeën, sterke analyses en inspirerende levenslessen.

We gebruiken diensten als Youtube en Vimeo voor video's en andere media. Om deze te kunnen zien, moet u toestemming geven tot het plaatsen van cookies. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen

Lebbis, een man van scherpzinnige ideeën, sterke analyses en inspirerende levenslessen, keek in het eerste deel van ‘De Bovengrens’ naar waarin we te ver gaan: nog meer eten, meer reizen, meer van alles. In deel twee zoekt hij uit hoe we weer iets kunnen ervaren. Want de zin van het leven zit in ‘iets meemaken’. En het toppunt van ‘meemaken’ is dan weer ‘een ervaring’. De dingen die je een paar jaar later nog weet. De eerste keer te veel gedronken. Die ene gitaar waar je altijd op speelt. Een verhaal dat je leest. “Verfrissend hoe Lebbis altijd zegt waar het op staat.” (NRC Handelsblad **** over ‘De Bovengrens’)

PERS

Het Parool
De ervaring is slim, coherent, geestig en uiteindelijk zelfs ontroerend. Het laatste verhaal gaat over zijn vader, die aan dementie leed en de drank niet meer verdroeg. Lebbis schotelt hem druivensap voor, en vertelt er groteske anekdotes bij over hoe deze 'wijn' is geproduceerd en wat hem bijzonder maakt. Het werkt. Zijn vader geniet met volle teugen. Dat is een fraai slotakkoord: als je mensen met reclame kunt beïnvloeden, kun je ze er ook een liefdevol duwtje mee in de juiste richting geven.'

NRC Handelsblad
★★★★☆
'Het zijn vermakelijke en onderhoudende verhalen waarmee hij zijn publiek in de greep houdt. Hij heeft inmiddels ook zo veel zelfvertrouwen en durf dat hij niet per se toewerkt naar een clou of een grap. Ook een ‘gewoon’ mooi verhaal over de dementie van zijn vader of een bijzonder inzicht in zijn denken en doen, is het waard verteld te worden. Na al die jaren heeft hij de rust gevonden in zijn optreden die hij altijd zocht. Terwijl hij nog steeds een snelle prater is die zijn publiek tot verandering wil aanzetten. Dat uitgangspunt vormt de krachtige onderstroom die alle verhalen tot een eenheid smeedt.'

Telegraaf
★★★☆☆
'Lebbis toont in dit programma vooral een aanscherping van zijn inzichten, met als nieuwe rode draad de bewering van de Israëlische psycholoog Daniel Kahneman dat de improviserende mens de hoogst haalbare mens is. Volgens Lebbis loont het om af en toe weer eens te verdwalen, nieuwe ervaringen op te doen en je te laven aan mooie verhalen.'

Het zijn vermakelijke en onderhoudende verhalen waarmee hij zijn publiek in de greep houdt.

NRC Handelsblad ★★★★☆

Credits

Foto: Martin Oudshoorn

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen